Dijital pazarlama kitabı, dijital pazarlamanın sadece bir dizi pazarlama tekniği değil, aynı zamanda insanların medyayla, birbirleriyle ve çevrelerindeki dünyayla nasıl etkileşim kurulduğunun düşünülmesinin farklı bir yolu olduğunu gösterecek.
KOBİ’leri merkeze alarak Bora Kurum tarafında hazırlanan bu kitap, küçük ve orta boy işletmeler için dijital pazarlama teknikleri hakkında etkili ve pratik bir rehber olmayı amaçlamaktadır. Kitaptaki uygulanabilir tekniklerin her biri, işletmelerin dijital pazarlama hedeflerini gerçekleştirmelerine ilham verecek biçimde düzenlenmiştir. En iyi dijital pazarlama stratejisi entegre edilmiş, hedefleri belirlenmiş ve müşteri merkezli bir yaklaşımla mümkündür. KOBİ’ler İçin Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri bunu başarmanızı sağlayacak ipuçlarını size verecek.
Kitap Hakkındaki Yorumlar
“Bu kitap, dijital dünyaya adım atmaya hazırlanan her KOBİ’nin bilmesi gerekenleri kapsayan rehber niteliğindedir.”
Dr. Uğur Özmen, Bilgi Üniversitesi
“Bu kitapta dijital pazarlama kavramlarını tanıyacak ve daha çok iş yapmak için görünür olmanın yöntemlerini bulacaksınız.”
Dr. Oğuzhan Aygören, Boğaziçi Üniversitesi
“Dijital pazarlamayla ilgili bilginiz bu kitapla artıyor.”
Fırat Çapkın, D&F Management
“Dijital stratejilerin kurgulanmasında teori ile pratiği bir araya getirebilen, neyin neden yapılması gerektiğini net ve kolay bir anlatımla aktarabilen, kılavuz niteliğinde bir kitap.”
Dr. Saba Gamze Oral, Öğretim Görevlisi
Kitabın Önsözünden
Bugün dijital pazarlama ve dijital dönüşümü içermeyen hiçbir pazarlama stratejisi tamamlanmamış demektir. Küçük ve orta boy işletmeler için dijitalliği anlamak, herhangi bir aracın veya kanalın ötesinde müşteri deneyimini geliştirmek ve etkileşim halinde kalmaktan geçer.
Dijital pazarlama sadece bir dizi pazarlama tekniği değil, aynı zamanda insanların medyayla, birbirleriyle ve çevrelerindeki dünyayla nasıl etkileşim kurulduğunun düşünülmesinin farklı bir yoludur. Dijital pazarlama işletmelerin, kitlelerini segmentlere ayırmasına ve iletmek istedikleri mesajları değerli ve ölçülebilir bir şekilde özelleştirmenize olanak tanır.
Bilginin mevcudiyeti, insanların hayata katkıda bulunma arzusu dijitalleşme ve kullanıcı dostu teknoloji katılım kurallarını yeniden yazmıştır. İnsanlar artık pasif tüketici değildir; her biri ürün ve hizmetler için yayıncı, editör ve yorumcu olarak yetkilendirilmiş durumdadırlar.
Bu iki yönlü iletişim geleneksel pazarlamaya kıyasla ve genellikle işletmeler tarafından başlatılmaz veya kontrol edilmez. Dijital pazarlama bu tanıma nasıl uyuyor? Aslında, ‘geleneksel’ pazarlama ile dijital pazarlama arasında radikal bir fark yoktur. Her iki teknikte de amaç, müşterilerin sadakatini oluşturmak ve potansiyel satın almaları teşvik etmektir. Bu noktada dijital iletişim araçları, müşterilerle uzun vadeli ilişkiler kurmayı ve oluşturmayı mümkün kılmasıyla geleneksel pazarlamaya kıyasla çok önemli bir değere sahiptir.
Dijital pazarlama, birbirine bağlı ve etkileşimli internetin gücünü kullanarak tüketici talebi yaratmaya yardımcı olur. Küçük ve orta boy işletmeler için ise, her gün zorlaşan rekabetçi pazarlarda varlıklarını sürdürebilme ve büyüme stratejilerini gerçekleştirebilmelerinin yolu bu kitabın da içeriği olan ‘Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri’ni uygulamaktan geçer. KOBİ’ler İçin Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri kitabında bu teknikleri ve uygulama aşamalarını bulabilirsiniz.
İşletmelerin dijital pazarlama yapma arzularının arttığı bu günlerde, internette dolaşan doğru olmayan ve genel bilgileri kendi işletmelerine uygulamaları noktasında doğru ve hatalı dijital pazarlama aksiyonlarını ayırt edememeleri nedeniyle harcanan emek ve zaman yani kısıtlı kaynaklarının verimsizce kullanılması; müşteri deneyiminde azalış, memnuniyetin düşüşü, satışların düşüşü ve sonucunda da rakiplere giden satışlara kadar süreci götürmektedir.
Bu dijital pazarlama kitabında, KOBİ’ler için etkili dijital pazarlama teknikleri, hedeflerin nasıl belirleneceği, doğru dijital pazarlama tekniklerinin ve araçlarının kullanılması, dijital pazarlamaya ait bilinmesi gereken temel kavramlar, uygulama noktasında taktikler ve ilham verici içerikler paylaşılmıştır. Dijital pazarlama kitapları arasında KOBİ’leri merkeze alarak yazılmış ilk kitap olma özelliğini taşıyan KOBİ’ler İçin Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri kitabı ile küçük ve orta boy işletmelere etkili dijital pazarlama stratejileri oluşturma noktasında yol gösterici olacaktır.
KOBİ’lerin dijital pazarlama tekniklerini uygularken, önce amaçlarının ne olduğunu belirlemelerinin, bir plan dahilinde dijital pazarlama tekniklerini uygulamalarının ve sonuçlarının anlamlandırılmasının ne kadar önemli olduğunu bilmeleri en temel gerekliliktir. Bir dijital pazarlama kitabı ise bu noktada okurlarına ilham verici fikirler sunabilir.
Kişisel tecrübeler, eğitim verilen kişi ve kurumların feedbackleri, danışmanlık verilen şirketlerin yaşadığı temel dijital pazarlama sorunları ve işletmelerin dijitalde büyüme tekniklerindeki gözlemlenen hataların derlenerek çözümlerinin ve örneklerinin sunulduğu bu dijital pazarlama kitabı, küçük ve orta boy işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri ve organik olarak büyümelerini sağlamayı amaçlamıştır.