SEO Danışmanlığı – Sonuç Odaklı Çalışmalar

Markanızı internette daha fazla kişiye organik olarak ulaştırın. SEO danışmanlığı ile sürdürülebilir, kalıcı ve internet reklamlarına göre daha az maliyetli bir teknik ile rakiplerinizi önüne geçin. Google’dan ceza yememek için etkili ve doğru bir yöntemle arama motoru optimizasyonu yapın.

SEO Danışmanlığı Nedir?

SEO Danışmanlığı; web sitenize organik trafik çekmek, arama motorlarında işinizle ve hedeflediğiniz anahtar kelimelerle yapılan aramalarda web sitenizin görünmesini sağlamak, arama motorlarının web sitenizin içeriğini anlayacak formata getirilmesini sağlamak, web sitenizin yapısal, teknik ve içeriksel anlamda SEO’ya uyumlu hala getirmek, rakiplerinizin sıralamalarını geçmek ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanız için bir SEO danışmanı tarafından alabileceğiniz bir SEO danışmanlığı hizmetidir.

Organik trafik elde etmenizi sağlayan ve marka bilinirliğinizi artıracak SEO kampanyaları, dijital pazarlama aksiyonlarınız için çok önemli bir alandır. İnternet kullanıcıları tarafından ücretli reklamlara kıyasla çok daha güvenilir olarak algılanır. Ayrıca teknik SEO alanı özellikle uzmanlı ve deneyim ister. Bu nedenle SEO danışmanı seçerken çok dikkatli olunmalıdır. Tecrübesiz veya kuralsız SEO teknikleri uygulayan bir SEO danışmanı, size yarardan çok zarar getirebilir.

Bir SEO danışmanı, web sitenize organik yani ücretsiz trafik çekmek ve rakiplerinizden önde olmanızı sağlamak için web sitenizdeki gerekli optimizasyonları yapan kişidir. Arama motoru optimizasyonu yaparken pazar dinamikleri içerisinde kullanılan SEO araçları ile belirli bir yapılacaklar listesini takip etmek ve Google’ın yayınladığı algoritmalara uyum sağlayarak sürekli optimizasyonlar yapmak çok önemlidir ve bunu teknik SEO bilgi sahibi birçok kişi yapabilir. Fakat bir SEO stratejisi ve bu stratejiye göre bir plan belirlemek ise ancak 10 yıldan fazla SEO deneyimi olan bir SEO danışmanı tarafından yapılabilir.

SEO Danışmanlığı ile elde edilmiş organik trafik görseli

SEO Danışmanlığı Karmaşık Görünebilir

SEO danışmalık hizmeti, SEO uygulamaları, yapılacak SEO optimizasyonları, SEO ajansı/danışmanıyla çalışma, sunulan hizmetlerin detayları, yapılan işler-nasıl yapılacağı gibi konular hizmeti alacak kişi ve kurumlar tarafından karmaşık görülebilir. Bu noktada Bora Kurum gibi dijital pazarlama eğitimleri veren ve bu alanda dijital pazarlama kitabı yazmış bir danışman tarafından bu hizmeti almak size sade, anlaşılabilir, sonuç odaklı ve ne aldığınızı net olarak gösterebilecek bir hizmet sunabilir.

Organik ve Ücretli Sonuçlar Hakkında

Google’da bir arama yapıldığında iki farklı sonuç gösterilir. Üst sırada bulunan 3-5 adet ve yanında “reklam” olarak belirtilmiş olan sonuçlar Google Ads ile verilen ücretli reklamlara ait sonuçlardır. Bu reklamların akabinde ise ilk gösterilen sonuç organik olarak Google sıralaması almak sonuçtur. Her arama terimi için farklı sonuçlar ve farklı bir algoritma hesaplaması sonucunda bu sonuçlar Google tarafından gösterilir. İnternet kullanıcıları arama yaptığı andan itibaren Google yaklaşık 0.5-1.5 saniye arasında bu hesaplamayı yaparak güncel organik sıralamaları gösterir.

16 Haziran 2022 tarihinde yaptığımız bir örnek Google aramasında, aşağıda gösterilen örnekte olduğu gibi “otel rezervasyonu” araması yapan bir internet kullanıcısına Google bazı ücretli reklamlar ve organik arama sonuçları verdi. İlk sıralarda yeşil ile belirtilen alanlar Google ücretli sonuçları ve mavi ile işaretlenmiş olan ise organik arama sonucudur.

Organik ve ücretli sonuçların karşılaştırılması görseli

“Otel rezervasyonu” gibi bazı arama terimlerinde rekabet oldukça yüksektir. Bu da ücretli arama sonuçlarında gösterilmek, gösterildikten sonra ilk sayfada olmak ve ilk sayfada olduktan sonra da ilk üç sırada olmak için arama yaptığımız dönemde tıklama başına maliyet 45 TL civalarıydı. Bu demek oluyor ki her tıklamaya 45 TL ücret ödemek gerekir. Günlük arama hacmi 7.000 adeti geçen bu tarz aramalarda ortalama ödenecek Google Ads reklam bedeli aşağı yukarı 315.000 TL’lere kadar gelmektedir. Bu noktada SEO danışmanlığı ile elde edilebilecek organik aramaların önemi çok büyüktür. Özellike yüksek bütçelere sahip firmalara karşı veya ücretli reklamlara karşı, elde edilebilecek organik trafikler işletmeler için can kurtaran olabilir.

Bu örnekte olduğu gibi Hotels.com, Booking.com, Enuygun.com ve Otelz.com gibi web siteleri “otel rezervasyonu” arama kelimesi için ücret öderken, Tatilbudur.com yaptığı SEO çalışmaları sayesinde organik trafik elde ederek rakiplerinin reklam harcamaları yerine herhangi bir reklam harcaması yapmadan kaliteli ve sürdürülebilir bir trafik elde etmektedir.

SEO ve Google

SEO danışmanlığı hizmetini anlamak için Google yani arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamak önemlidir. Google arama motorları arasında özellikle ülkemizde en büyük pazar payına sahip arama motorudur. Bu nedenle neredeyse tüm SEO çalışmaları Google algoritmalarına uygun şekilde yapılmalıdır. Google, bazı web sitelerinin diğerlerine göre daha üst sıralarda çıkmalarını sağlamak için algoritmalarını sürekli olarak günceller. Bu iyi optimize edilmesi gereken bir web sitesinin sürekli olarak bu algoritma güncellemelerine uygun olarak güncellenmesine ihtiyaç olduğu anlamına gelir.

Google ve SEO arasındaki ilişki hakkında ne kadar bilgi sahibi olmayı istemek tamamen kişisel bir seçimdir. Bir işletme veya işletme sahibi için SEO’dan yararlanmak için sektörü ve SEO tekniğini tamamen anlamanıza gerek yoktur. Buradaki en önemli yaklaşım, ulaşmak istediğiniz hedefin ne olduğunu iyi bilmek, neden SEO ile çalışmak istediğinizi belirlemek ve sonuçları almak konusunda istekli olmaktır.

Arama Motoru Optimizasyonunda Bilmeniz Gereken İki Başlık

SEO danışmanlığı almak istediğinizde, genel anlamda size sunulacak iki başlık bulunur: On-site (site içi) ve off-site (site dışı) optimizasyonlarıdır. Tüm SEO geliştirmeleri bu iki başlık alında işlenir ve uygulanır.

Site İçi SEO

Site içi SEO danışmanlığı, yalnızca siteniz içerisinde yapılacak geliştirmeler ve optimizasyonları içerir. SEO’ya başlamak için ilk olarak site içi SEO aksiyonları yapılmalıdır. Birçok kişi SEO çalışmalarını link yapısının oluşturulması ve sosyal paylaşımlardan elde edilen linkler gibi site dışı teknikleri olarak düşünür. Fakat, site dışı SEO aksiyonlarından önce her zaman, bir SEO danışmanı önce site içi sorunları üzerine yoğunlaşır, bunları düzeltir ve siteyi Google’ın seveceği bir yapıya getirir. Bu bağlamda site içi SEO geliştirmelerini yapan kişiler genel olarak web master olarak bilinene web sitesi geliştiricileridir.

Her SEO danışmanı site içi SEO uygulaması yapmayabilir. Bunun nedeni web sitenizin dizayn edilme süreci, alt yapısı ve kullanılan yazılım dilidir. Her durumda site içi SEO yapılacaklar listesi SEO danışmanı tarafndan oluşturulur ve web sitenizin yazılımcısına liste halinde sunulur. Bununla birlikte WordPress gibi çok yaygın kullanılan web sitesi alt yapılarından birine sahipseniz, site içi SEO güncellemeleri konusunda size destek verebileceğimizi belirlebiliriz.

Site içi SEO’nun en önemli unsurlarından biri de meta etiketler olarak bilinen başlık etiketleri, açıklamaları ve diğer etiketlerdir. Bu noktada SEO danışmanı bu etikerler konusunda web siteniz için ve Google’da sıralama alarak rakiplerinizin üzerine çıkabilmeniz için en mükemmel başlık ve açıklama yazılarını size sunar. İşte bu bir site içi SEO için çalışacağınız web geliştiricisinin yapamayacağı bir şeydir. Bu nedenle SEO danışmanı site içi SEO işleri için çok önemli bir kaynaktır.

Kaliteli içerik ve web sitesiniz kullanılacak anahtar kelimelerin seçilmesi ve yoğunluğu site içi SEO anlamında çok önemlidir. Bu çok iyi bir denge içerisinde kurgulanmalıdır. Yeni Google algoritma güncellemeleri artık sadece anahtar kelime yazarak Google’da yükselinemeyeceğini, bunun yerine semantik bir içerik üretilmesi gerektiğini söylüyor.Bu anlamda doğru içeriğin üretilmesi, hali hazırda site bulunan içeriğin bu algoritmalara göre optimize edilmesi, sitenin yapısı, hızı, verilerin yapılandırılması ve diğer tüm hususlar için site içi SEO için bir SEO danışmanı ile çalışmalısınız.

Site Dışı SEO

Site dışı SEO daha yaygın olarak bilinebilir. Backlink yani web sitenize verilen geri bağlantılar, sosyal medya paylaşımlarınız ile web sitenize ziyaretçi çekmek, Google Ads reklamları ile trafik elde etmek ve diğer geleneksel pazarlama faaliyetleriniz ile müşterilerinizin web sitenizi ziyaret etmesini sağlamak olarak bilinir. İnternette sunulan birçok SEO danışmanlığı hizmeti site dışı SEO kategorisine girebilir. Lakin Bora Kurum SEO danışmanlığı hem site içi hem de site dışı SEO danışmalığı hizmetini içerir. Bir SEO danışmanlığının en büyük kısmı, SEO dünyasının hassas bir dengede olduğunu bilmektir. Site dışı SEO danışmanlığı noktasında, bir web sitesinin ihtiyaçlarını, rakiplerinin derinlemesine analizini ve internet endüstrisi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak gerekir.

Site dışı SEO’da hem aşırı optimize, iyileştirme ve geliştirme hem de yetersiz optimizasyon yapmak kolaydır. Bir site dışı SEO danışmanın görevi, en iyi sonuçları garanti etmek için değil, en sürdürülebilir ve gerçekçi sonuçları sunmak için doğru ve verimli bir optimizasyon dengesini hedefleyecek stratejiyi oluşturmak ve bu planı uygulamak için gerekli bilgi ve tecrübeye sahip olmaktır. Bu noktada web sitenizi bir numaraya çıkaracak sözler genel anlamda sadece zaman ve para kaybı olarak görülmedilir. Örneğin sizi bir numara yapacağını iddasında bulunan bir SEO danışmanı ya rakiplerinizden biri ile de çalışıyorsa? Ya da sizden sonra onlardan biriyle çalışacaksa? Bu gibi sorular maalesef SEO danışmanlığı için oldukça handikaplı durumlar içerir. Bu noktada seçeceğiniz SEO danışmanı ile bir sözleşme yapmayı unutmayın.

SEO Danışmanlığı Hizmeti Neleri İçerir?

Bir SEO danışmanının birçok farklı görevi bulunur. Esasen, SEO danışmanı öncelikle üzerinde çalışılacak web sitesinin tam ve detaylı bir sorun analizini sunar.

Bu analiz ile birlikte hangi aksiyonları alınması gerektiği, yukarıda bahsedildiği şekilde ne gibi site için SEO ve site dışı SEO çalışmaları yapılması gerektiği konusunda bir açıklama verir. SEO çalışmalarının her web sitesi için kendine özel dinamikleri bulunur. Her web sitesinin kendine ait geliştirmeleri, iyileştirmeleri, site içi ve site dışı alınması gereken SEO aksiyonları vardır. Bu nedenle bir web sitesi için alacağınız SEO danışmanlığı hizmetinin profesyonel ve tecrübeli bir SEO danışmanı tarafından olması kalıcı ve sürdürülebilir bir SEO başarısı için olmazsa olmazdır.

SEO danışmanlık hizmetlerimiz, arama sonuçlarında nerede olduğunuzu, nereye gidebileceğinizi ve oraya nasıl ulaşabileceğinizi daha iyi anlamak için ihtiyacınız olan her şeyi içerir. Her web sitesi farklıdır, dolayısıyla her SEO planı da farklıdır. Aşağıda, hedeflerinize bağlı olarak SEO danışmanlık hizmetlerimizin neleri içerebileceğinin bir listesi bulunmaktadır.

Web Siteniz İçin SEO Analizi

İnternette birçok SEO analiz aracına ulaşabilirsiniz ve bu araçların sunduğu raporlarda web sitenize ait sorunları görebilirsiniz. Buradaki ana problem bu sorunları gördükten sonra anlayamamaktır. Bu anlamda ücretsiz bir SEO analiz aracı kullanmak yerine aşağıdaki formu doldurarak web sitenize özel olarak Bora Kurum SEO danışmanlığı tarafından gerçek kişiler tarafından hazırlanacak bir SEO analiz raporu alabilirsiniz.

Size e-posta ile iletilecek bu SEO analiz raporunda, web sitenize ait site içi ve site dışı SEO sorunlarının tümünü detaylı olarak görebilir. Bu sorunlar karşısında genelgeçer başlıklar yerine, sizin web sitesinize özel olarak yapılması gerekenlerin tümünü liste halinde görebilirsiniz. Açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde SEO danışmanlarımızın ileteceği sorun ve çözüm başlıkları sayesinde SEO danışmanlığı yatırımı konusunda kararını daha bilinçli ve doğru şekilde verebilirsiniz.

SEO stratejistleri ve SEO uzmanlarından oluşan ekibimiz, arama motoru optimizasyonu fırsatlarını ve iyileştirilmesi gereken alanları bulmak için web sitenizi derinlemesine inceleyecektir. Denetimlerimiz, sayfa içi optimizasyonlar, içerik, site dışı optimizasyonlar, HTML işaretlemesi, geri bağlantılar, site yapısı ve daha fazlası dahil olmak üzere SEO için en iyi olanın tüm yönlerini kapsar. Başlık etiketlerini, meta açıklamaları optimize etmek, 404’leri, kırık bağlantıları düzeltmek ve sitenizi daha üst sıralara çıkarmak için size bir planla geleceğiz.

Anahtar Kelime Araştırma ve Planlama

Üst sıralarda yer almak ve daha fazla arama motoru trafiği çekmek için bir plan geliştirmek amacıyla SEO danışmanlarımız, hangi anahtar kelimelerin hedeflenmesinin en mantıklı olacağını belirlemek için derinlemesine anahtar kelime araştırması yapacaktır. Geçmiş deneyimlerimiz, benzer sektörlerdeki veya ilgili site düzenlerine sahip işletmelerle çalışmamız, kanıtlanmış eylem öğeleri sunmamızı sağlayarak bizi öne çıkan bir danışmanlık firması haline getiriyor.

SEO Başarısı İçin Yol Haritası

Denetim tamamlandıktan sonra ekibimiz, en kısa sürede en büyük etkiyi yaratacak olanlardan başlayarak iyileştirme için bir plan hazırlar. Yol haritalarımız hedeflerinizi ve mevcut anahtar kelime sıralamalarınızı dikkate alır ve hem kısa vadeli hem de uzun vadeli SEO projelerini içerir.

SEO Uygulama Rehberliği

Ekibimiz yalnızca etkili SEO stratejileri geliştirme konusunda değil, aynı zamanda bunları çeşitli platformlarda uygulama konusunda da yılların deneyimine sahiptir. SEO danışmanlık hizmetimizin bir parçası olarak ekibimiz, uygulama için en iyi uygulamaları benimseme, ekibinizin geri kalanını eğitmek için kılavuzlar ve kaynaklar geliştirme ve bunları neden dikkate almanız gerektiğine dair arka planla birlikte öneriler sunma konusunda sizinle çalışacaktır. Ayrıca yapılan tüm değişiklikleri gözden geçirecek, HTML işaretlemesini inceleyecek, yetkili bilgilendirici içerik geliştirmeye yardımcı olacak ve SEO kampanyanızın sonuçlarını izleyeceğiz. Amacımız, pazarlama ekibinizi sitenize yeni bir şey eklerken SEO’nun en iyi uygulamalarını dikkate almaları için güçlendirmektir. Teknik SEO’dan dönüşüm oranlarınızı artırmanın yollarına kadar her konuda sorularınızı yanıtlamak için her zaman hazırız.

Rakip SEO Analizi

SEO sizin için önemliyse, muhtemelen rakipleriniz için de önemlidir. SEO danışmanlarımız, en iyi rakiplerinizin SEO konusunda neleri iyi yaptıklarını, neleri yapmadıklarını ve bu bilgilerden siteniz için en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinizi derinlemesine araştıracaktır. Sayfa içi optimizasyon taktiklerini, hangi anahtar kelimeleri hedeflediklerini, sitenin içerik stratejisini ve backlink stratejisini inceleyeceğiz. Araştırmamız sayesinde amacımız, rakiplerinizin neler yaptığını tersine mühendislikle incelemek ve sitenizi onlarınkinin önüne geçirecek fırsatları keşfetmek olacaktır. Raporumuz, çevrimiçi varlığınızı artırmak için uygulanabilir görevlerden gizli anlamsal indeksleme (Latent Semantic Indexing) gibi daha gelişmiş stratejilere kadar, işinizi çevrimiçi olarak nasıl büyüteceğinizi ortaya koyacaktır.

Backlink Denetimi & Link Profili Danışmanlığı

Bir backlink profili bir siteyi yapabilir veya bozabilir. Çeşitli araçlar kullanarak, backlink profilinizi analiz ederek sıralamanıza yardımcı olup olmadığını veya zarar verip vermediğini belirleyeceğiz. Ardından, arama motoru optimizasyonunuza yardımcı olmak için mevcut bağlantılarınızı düzeltmek, geliştirmek ve üzerine inşa etmek için bir plan geliştireceğiz. Ayrıca, Google algoritmasını güncelledikçe ve backlink profilinizin sıralamanızı nasıl etkilediğine dair değişiklikler yaptıkça backlink profilinizi iyi durumda tutmak için çalışarak bu hizmeti sürekli izleme temelinde sağlıyoruz.

Yüksek Kaliteli Bağlantı Oluşturma

Ekibimiz gelen bağlantılarınızı ve backlink profilinizi denetledikten sonra, siteniz için benzersiz ve ilgili bağlantı oluşturma fırsatlarını araştıracağız. Herhangi bir link oluşturma kampanyasında SEO danışmanlarımız çok sayıda düşük kaliteli link değil, kaliteli backlinkler için çaba gösterir. Sektörünüzü, hizmetlerinizi ve fırsatlarınızı göz önünde bulundurarak bir link oluşturma planı hazırlayacak ve uygulamaya yardımcı olacağız. SEO link oluşturma hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinin.

Web Sitesi Yeniden Tasarım Danışmanlığı

Sitenizi yeniden tasarlamayı planlıyorsanız, bir SEO danışmanına ihtiyacınız var demektir. Yeniden tasarımlar sadece görsel olmaktan çok daha fazlasıdır ve en iyi SEO uygulamalarını oluşturmak için harika bir fırsattır. İşletmeniz yeniden tasarım yapıyorsa veya yapmayı düşünüyorsa, SEO danışmanlarımız görsel tasarım geri bildirimi, dönüşüm önerileri sağlayacak, site yapınızı gözden geçirecek, içeriği kontrol edecek, temel sayfa içi optimizasyon sağlayacak ve kullanıcı deneyimini, geri bağlantıları ve sıralamaları korumak için ihtiyacınız olan tüm yönlendirmeleri belirleyecektir. Yeniden tasarlama sırasında bir SEO danışmanlık şirketinden destek almak, sizi trafik ve sıralamada geriye götürebilecek yıkıcı SEO hatalarını önleyebilir. Amacımız, işletmeniz için çok yönlü bir çevrimiçi varlık oluşturmaktır.

Aylık Derinlemesine Raporlama

Başarılı bir SEO kampanyasının en önemli yönlerinden biri, sonuçları değerlendirmek ve planları yeni SEO trendleri, Google algoritma güncellemeleri ve yeni fırsatlar etrafında uyarlamaktır. Verilerinizin sonuçlara nasıl etki ettiğini görmenize yardımcı olmak için, temel performans ölçümlerinizi, sizin için neler başardığımızı, gözlemlerimizi ve sonraki ayların planını içeren aylık bir rapor alacaksınız. Şeffaflık, SEO danışmanlık hizmetlerimizin büyük bir parçasıdır ve amacımız, nerede olduğunuzu ne yaptığımızı ve bundan sonra ne yapmayı planladığımızı anlamanızı sağlamaktır. Raporunuzu aldıktan sonra, SEO danışmanlarımız raporu ve bir sonraki ayın planlarını gözden geçirmek için sizinle bir toplantı düzenleyecektir.

SEO Danışmanı Ne İş Yapar?

Yüksek düzeyde, bir arama motoru optimizasyonu (SEO) danışmanının işi, işletmenizin müşterileriniz tarafından çevrimiçi ortamda bulunmasına yardımcı olmaktır. Ne yaptıkları ve bir SEO danışmanını işe alırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Bir arama motoru optimizasyonu (SEO) danışmanı, dijital pazarlama sektöründe uzmanlaşmış bir dizi beceriye sahip kişidir.

Çok yüksek düzeyde işleri, Google gibi arama motorlarında bulunmanızı sağlayarak sizi çekmek ve dönüştürmektir. Bunu, arama motorlarından hedef kitleleri çekmek ve müşteriye dönüşmelerini sağlamak ana hedefiyle bir dizi SEO stratejisi uygulayarak yaparlar.

Bu çok fazla planlama, strateji, yaratıcılık ve uygulama gerektirir. Peki sorumlulukları nelerdir ve bir sonraki SEO uzmanınızı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

SEO Danışmanının Hedefleri

Bir arama motoru danışmanının hedeflerinin ne olduğunu düşünmenin bir başka yolu da kendinize şu soruyu sormak olabilir: Bu kişiye neden ödeme yapıyorum? Hedefler müşteriye bağlı olarak değişecektir, ancak müşterilerim için hedeflerim genellikle şuna benzer:

Müşterileriniz tarafından bulunmanıza yardımcı olmak. En sevdiğim söz, kimse sizi bulamayacaksa harika içerik ve harika bir web sitesi için zaman, kaynak ve para harcamanın ne anlamı var? Bir SEO uzmanı, organik aramadan gelen ziyaretleri artırmaya yardımcı olmak için eyleme geçirilebilir öneriler sunacaktır.

Çevrimiçi pazarda rekabetçi kalmanıza yardımcı olur. SEO kullanmıyorsanız, rakiplerinizin endişelenmesi gereken bir işletme daha azalmış demektir.

Google’ı, üzerine yalnızca belirli sayıda ev inşa edebileceğiniz bir arsa olarak düşünün. Ne kadar çok eve sahip olursanız o kadar çok zenginlik yaratabilirsiniz. SEO için de aynı şey geçerlidir; ne kadar çok arama motoru gayrimenkulüne sahip olursanız, servet oluşturmak için o kadar çok fırsatınız olur.

Çevrimiçi ortamda güncel kalmanıza yardımcı olur. Gözden ırak olan gönülden de ırak olur sözünü hiç duydunuz mu? Hedeflenen önemli anahtar kelimeler için belirgin bir şekilde sıralanmıyorsanız, müşterileriniz sizi dikkate bile almayacaktır. Neyi bilmediklerini bilmedikleri için sizi dikkate almaları gerektiğini de bilmeyebilirler.

Bunu bir dergi gibi de düşünebilirsiniz. Kapakta yer alan kişi daha fazla görünürlüğe sahiptir ve 98. sayfada yer alan birinden daha önemlidir.

Bir sonraki adımda eyleme geçirilebilir iş kararları almanıza yardımcı olur. SEO ve analitik el ele gider. Bir SEO danışmanı, stratejilerini değiştirebilmek için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmeye çalışacaktır.

SEO danışmanlık paketlerimin her birine aylık raporlama dahildir çünkü müşterilerime çalışmalarımın değerini ve verilere dayanarak bir sonraki adımda ne yapmamız gerektiğini göstermem gerekir. Çoğu zaman, her şey verilerle ilgili olmalıdır!

SEO Danışmanı İş Tanımı

Arama motoru optimizasyonu sürekli eğitim ve test gerektirir, peki kaliteli bir SEO danışmanını nasıl bulabilirsiniz? İş tanımı ne olursa olsun, SEO danışmanları genellikle aşağıdakileri nasıl yapacaklarını bilirler.

Gelişen SEO endüstrisi konusunda güncel kalırlar. SEO zaman içinde gelişmiştir ve gelecekte de gelişmeye devam edecektir. Bir SEO uzmanı araştırmaları güncel tutacak ve sektördeki yeni trendler hakkında bilgi edinecektir.

Google’dan yeni bir güncelleme duymadığım ve bunun müşterilerimi ve çevrimiçi görünürlüklerini nasıl etkileyeceğini düşünmem gerekmeyen bir GÜN bile geçmiyor.

Anahtar kelime araştırmasının nasıl yapılacağını biliyorlar. Bu, SEO ve içerik pazarlamasının temelidir. Doğru anahtar kelimeleri seçmek, arama motorlarında bulunmakla bulunmamak arasındaki fark olabilir.

Her danışmanın anahtar kelime araştırmasını nasıl yürüttüğü konusunda biraz farklı bir yaklaşımı olacaktır. Burada önemli olan, sağlam bir yaklaşıma sahip olan ve seçtikleri anahtar kelimeleri neden seçtiklerini düzgün bir şekilde açıklayabilen bir SEO danışmanıyla çalışmaktır.

İçeriği optimize ederken göz önünde bulundurduğum bir husus da NLP’yi (doğal dil işleme) dahil etmektir. Bunlar, arama motorlarının sayfalarınızdaki terimleri ve kavramları daha iyi anlamasına yardımcı olan ek anahtar kelime varyasyonları ve varlıklarıdır.

Web sitesini olumsuz etkileyen teknik engelleri ortaya çıkarabilirler. Bir SEO danışmanı, teknik SEO denetiminin nasıl yapılacağını bilmeli ve bu hataları gidermek için web sitesi geliştiricileriyle yakın bir şekilde çalışmalıdır.

Bu, arama motorlarının web sitenizin sayfalarına erişmesine ve bunları indekslemesine yardımcı olduğu için SEO’nun inanılmaz derecede önemli bir yönüdür. Dünyanın en iyi içeriğine sahip olabilirsiniz, ancak arama tarayıcıları bu içeriğe erişemezse arama motorlarında bulunamama riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

Analitiklere bakabilir ve sonraki adımları sağlayabilirler. SEO, bir internet pazarlama stratejisi değildir.

Bazen SEO stratejisi önerilerim işe yaramayabilir, ancak Google Analytics gibi platformlara nasıl bakacağını, web analizi verilerini nasıl yorumlayacağını ve web sitesi trafiğini artırmaya yardımcı olmak için eyleme geçirilebilir sonraki adım kararlarını nasıl sağlayacağını bilen bir SEO uzmanıyla çalıştığınızdan emin olun.

Bu, her bir işletme için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmek için test etmekle ilgilidir.

Bir SEO Danışmanının Sahip Olması Gereken Beceriler

Bazılarının SEO’nun birkaç farklı bölümünde uzmanlaştığı, diğerlerinin ise tek bir alanda uzmanlaşmaya çalıştığı pek çok farklı türde arama motoru optimizasyonu danışmanı vardır. Ve bu sorun değil!

Önceki bölümdeki yetkinliklere ek olarak, bağlantı kurma, içerik stratejisi ve kullanıcı deneyimi de var. Ve liste uzayıp gidiyor. Büyüyen sektörümüzde ele alınması gereken çok fazla alan var.

Bu bazen işletme sahiplerini doğru SEO uzmanı ya da pazarlama ajansıyla eşleştirmekle ilgili olabiliyor. Ne olursa olsun, genellikle sahip olmaları gereken birkaç beceri vardır, bunlar aşağıdaki gibidir.

Yılların deneyimi. Bir SEO uzmanı sektörde ne kadar çok yıl geçirmişse, o kadar çok deneyime sahip demektir. Bu genellikle böyledir, elbette her zaman değil, ancak yıllar içinde çok şey görmüş olmaları ve bunu kanıtlayacak vaka çalışmalarına sahip olmaları muhtemeldir.

Kanıtlanmış sonuçları vardır. Bir SEO uzmanı vaka çalışmaları sunabilmeli ve geçmişte sizinki gibi işletmelere nasıl yardımcı olduklarını gösterebilmelidir. Sonuç odaklı olduklarına ve yatırım getirisini artırmaya yardımcı olabileceklerine dair kanıtları olmalıdır. Referans istemekten de çekinmeyin!

Büyük resmi görebilme yeteneği. SEO kampanyaları genellikle uzun vadelidir. İyi bir arama motoru optimizasyonu danışmanı, kampanyalar için önerilerde bulunurken büyük resmi görebilmeli ve çalışmalarının değerini açık ve öz bir şekilde iletebilmelidir.

Ayrıca, çalışmalarının halkla ilişkiler, sosyal medya, web sitesi geliştirme vb. gibi diğer pazarlama stratejilerini nasıl etkilediğini ve bunlarla nasıl iç içe geçebileceğini anlayabilmelidir.

Özel stratejiler oluşturun. Bazı işletmeler benzer SEO ihtiyaçlarına sahip olsa da, bu herkese uyan tek bir plan değildir. İşletmeniz benzersizdir ve ilerleme kaydetmek için özel stratejiler gerektirir.

Bu, var olan şablon yaklaşımlardan farklıdır. Bazen bu şablon yaklaşımlar işe yarar, bazen de yaramaz. Bu yüzden hem başarı hikayeleri hem de korku hikayeleri duyabilirsiniz.

Değeri açıklayın. Birçok işletme, SEO’nun web sitelerinin Google arama motoru sonuçlarında bulunması için önemli olduğunu bilir, ancak bunun neleri içerdiğini veya yönetime nasıl açıklayacaklarını bilmezler ve bu sorun değildir. Bir SEO danışmanı, SEO’nun değerini göstermek için müşterilere nasıl açıklanacağını bilecektir.

Artık gerekli beceriler hakkında daha fazla bilgi sahibi olduğunuza göre, bir sonraki adım iyi bir SEO danışmanını nasıl bulacağınızı öğrenmektir. Hangisinin sizin için en iyisi olduğunu görmek için birkaç farklı SEO danışmanıyla konuşmanızı şiddetle tavsiye ederim, ben de dahil!

13 yılı aşkın SEO deneyimim var ve yıllar içinde çok şey gördüm ve yaptım. Birinci sınıf arama motoru destek hizmetleri aracılığıyla işletmenize yatırım yapmakla ilgili bir sorunuz varsa, lütfen bana ulaşın. Sizden haber almak isterim.

Ayrıntılı Olarak SEO Danışmanlık Hizmetleri

Profesyonel SEO danışmanlığı, şirketleri bireysel projelerinde ve arama motoru optimizasyonu konusundaki ilgili sorularında hem stratejik hem de teknik açıdan destekler.

Göz hizasında iletişim. İster meslekten olmayan biri ister online pazarlama uzmanı olsun. SEO danışmanınız veya uzmanınız olarak, planlama aşamasının başlarında bilgi seviyenizi bana bildirin. Buna göre, basit terminoloji veya teknik terimler kullanıyorum.

Olası sorular:

  • Hangi anahtar kelimeye / arama terimine odaklanmalıyız? Ve hangi anahtar kelime daha sık aranıyor?
  • Arama motorları için optimizasyon yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
  • XYZ ürünü için online mağazamız bulunamadı mı? Neleri optimize edebiliriz?
  • Yoast, WordPress şirket web sitemiz için bir eklenti olarak yeterli mi?
  • SEO’nun müşterilerimiz için faydası nedir?
  • Teknik uygulamayı da üstleniyor musunuz? Peki ya sonraki destek?Hangi SEO önlemleri bizi Google’da 1. sayfaya çıkaracak?
  • Yeniden lansman yapmayı ve web sitemizi çeşitli dillerde yayınlamayı planlıyoruz. Neleri göz önünde bulundurmamız gerekiyor?
  • WDF / IDF hakkında çok şey okuyoruz? Bu ne anlama geliyor?
  • SEO danışmanlığının maliyeti nedir?Bir SEO ajansı daha etkili değil mi?
  • Google algoritmasının son güncellemesinden bu yana şirketimiz artık iyi bulunmuyor. Neleri optimize edebiliriz?Bir danışman olarak, SEO danışmanlığından gelen önerileri doğrudan uygulayabilir misiniz?
  • Sistrix / Ahrefs / XOVI, OnPage.org kullanıyoruz ancak temel rakamlar bize yardımcı olmuyor.
  • Çevrimiçi pazarlamamız, arama motoru optimizasyonu alanında hiçbir yere varamıyor.
  • Online mağazamız için SEO konusunda nelere dikkat etmeliyiz?
  • Online pazarlama doğru anahtar kelimeleri bulamıyor mu? Uygun anahtar kelimeleri ve anahtar kelime öbeklerini nasıl belirleriz?

Stratejik SEO danışmanlığı, teknik bilgi birikimi ile belirlenen ve detaylandırılan somut eylem önerilerini içerir.

Optimizasyonların isteğe bağlı olarak devralınması. Bireysel optimizasyonların tamamını veya bir kısmını üstlenme seçeneğini size sunmaktan mutluluk duyarım. Bunun için size bireysel bir teklif yapacağım.

Danışmanınız olarak elbette danışmanlık hizmetlerimi kurum içinde de sunabilirim. İlk hazırlık ve düzenlemelerden sonra, sitenizde bir randevu alıyor ve size, çalışanlarınıza veya çevrimiçi pazarlamacılardan oluşan bir ekibe danışıyoruz.

Detaylı Web Sitesi SEO Analiz Formu

Bora Kurum SEO danışmanlığında alabileceğiniz hizmetlerin tümünde anlaşılabilir bir dil, sonuç odaklı bir yaklaşım ve gerçek hedefler üzerine bir strateji ve plan belirlenir. Web siteniz ile yapabilecekleriniz ve yapamayacaklarınız doğru şekilde size iletilir. Milyon TL’den fazla SEO yatırımları ve milyonlarca geri bağlantılara sahip, 10 kişiden fazla SEO ekipleri olan firmalar karşısında sizi bir numara yapabileceğini – üstelik çok kısa sürede – iddia eden SEO ajanları ve SEO danışmanlarından farklı olarak Bora Kurum SEO danışmanlığı size sadece gerçekleri ve gerçekçi hedefleri sunar. Bazen bazı firmalar için SEO danışmanlığı almak yanlızca para ve zaman kaybı olabilir. İyi ve tecrübeli bir SEO danışmanının bir diğer görevi de bu gibi durumlarda kişi ve kurumları uyarmak olmalıdır. Bu anlamda en doğru ve verimli hizmeti almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.